سئو پیشرفته راهنمای کامل

32 تا از بهترین تکنیک های سئو در 2024 ترفند های مهم سئو

حتی اگر برنامه نویس هستید به هیچ عنوان وقت خود را روی طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی تلف نکنید. وقتی کسب و کارتان رونق پیدا کرد؛ می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. از آنجا که ذات این سایت‌ها با تولید محتوای زیاد عجین شده است؛ مدیریت سئو این سایت‌ها بسیار مهم است و یک اشتباه می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. این نکته مهم را مد نظر داشته باشید همانطور که در فصل لینک‌بیلدینگ توضیح دادم؛ بهتر است اجازه ندهید اتوریتی هیچ کدام از صفحات سایتتان از صفحه اصلی بیشتر شود. این موضوع باعث می‌شود گوگل تا حدی راحت‌تر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند.

یک دوره رایگان و گام به گام که با آن می‌توانید تکنیک‌‌های سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. با توجه به اینکه مقالات کیوردهای لانگ‌تیل معمولا کوتاه هستند، خیلی از افراد نمی‌توانند محتوای بیش از ۵۰۰ کلمه بنویسند. شما سعی کنید حتما مقدمه قوی بنویسید و دیگر اطلاعات ارزشمند وارد کنید تا محتوای صفحه زیر ۱۰۰۰ کلمه نباشد. البته در عدد ۱۰۰۰ نکته خاصی نیست؛ اما معمولا مقاله‌ای که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد؛ ممکن است بار محتوایی مناسبی نداشته باشد. وب‌سایت‌های مجله‌ای با توجه به تعداد زیاد صفحاتشان؛ پتانسیل هزاران ارور دارند و نگهداری تکنیکال این سایت‌ها از نان شب واجب‌تر است.

ما به‌عنوان انسان، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را انجام می‌دهیم، زیرا این کار به خوانایی محتوا‌های سایت ما توسط موتورهای جستجو کمک می‌کند. از جمله اشکالات و نقاط ضعف الگوریتم‌های تمامی‌ موتورهای جستجو این است که نمی‌توانند محتواهای غیر متنی را به خوبی بفهمند. به همین دلیل نیاز به کمک ما دارد و استفاده از ویژگی alt برای تصاویر را به یک نکته ضروری سئو تبدیل کرده است. نام جایگزین alt، محتوای متنی‌ای است که به گوگل می‌فهماند تصویر در مورد چه موضوعی است. برای اینکه بتوانید به خوبی بر روی سئو تسلط پیدا کنید، باید از نحوه عملکرد موتورهای جستجو آگاه باشید و بدانید ربات‌های آنها دقیقاً به دنبال چه چیزی در سایت شما هستند.

زمان موفقیت در سئو و کسب رتبه مناسب در گوگل با توجه به رقبای شما در یک کلمه کلیدی تعیین می‌شود اما به طور معمول سئو یک پروسه زمان‌بر است. سئو Search engine optimization (SEO) به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. TF-IDF )Term Frequency-Inverse Document Frequency) و Keyword Stuffing دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو و بهینه‌سازی محتوا هستند که هدف و روش‌های کاربردی آن‌ها کاملاً متغیر است. با استفاده از ابزارهای سئو، محتوای سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و صفحات با کیورد استافینگ را شناسایی کنید. به جای توضیح واقعی تصاویر، از کلمات کلیدی نامرتبط یا تکراری در تگ Alt استفاده می‌شود. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

البته من مخالف لینک دادن از متن صفحه محصول به سایر محصولات یا… هستم. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار می‌دهد. من در ادامه این بخش قصد دارم نحوه نوشتن متن سئو شده را به شما آموزش دهم. متن سئو شده هم در صفحه محصول و هم در صفحه مقاله قابل استفاده است. در سایت وردپرسی؛ ابتدا باید ساختار سایت را با ایجاد منو‌ها، صفحات دسته‌بندی و… ایجاد کنید (در فصل ساختارسازی سایت توضیح دادم).

علاوه بر تأثیر بر سئو، یک سایت سریع‌تر تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. چرا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت دارد؟بهینه‌سازی سایت به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی موتورهای محبوبی مانند گوگل رتبه بهتری کسب کنید. این موضوع باعث افزایش بازدیدکنندگان هدفمند، بهبود اعتبار کسب‌وکار و در نهایت افزایش فروش و درآمد خواهد شد. برای موفقیت در گوگل و حضور در نتایج جستجوی آن، (SERPs) یکی از مهم‌ترین عوامل است. کاربران معمولاً روی لینک‌هایی کلیک می‌کنند که در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار دارند، بنابراین برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر، باید روی بهینه‌سازی سایت تمرکز کنید.

این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. با ایجاد یک تجربه کاربری عالی و افزایش بازخورد کاربر مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندن کاربر در صفحه و بازدید از صفحات، RankBrian بهتر میتواند سایت را پردازش کند. شما می توانید با بهبود سرعت سایت، ناوبری، طراحی و سازگاری سایت با موبایل، باعث شوید کاربر بیشتر در سایت شما بماند و تعامل داشته باشد.

Structured data به معنی داده‌های ساختار یافته است که به موتور جستجو گوگل کمک می‌کند تا بتواند مطاب سایت را راحت‌تر درک کرده و آنها را در نتایج سرپ به شیوه‌ای کامل‌تر نمایش دهد. به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش سئو 0 تا 100 می‌باشد. پس سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند؛ بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد. الگوریتم کبوتر الگوریتمی است که عبارت جستجو شده‌ی کاربران را در صورت آنکه اشاره به یک مکان یا کسب و کار خاص دارد، در همان منطقه نمایش دهد. مثلا زمانی که کاربر عبارت “رستوران انقلاب تهران” را جستجو می‌کند،گوگل به کمک این الگوریتم، کسب‌وکارهای رستوران در منطقه انقلاب تهران را نمایش می‌دهد. این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتند تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد.

شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و... اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است. برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع سئوی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ.

این بدین معناست که گوگل به این دسته از سایت‌ها رتبه بهتری را در مقایسه با سایت‌هایی که موبایل فرندلی نیستند اختصاص می‌دهد. هما‌نطور که می‌دانید رسیدن به رتبه یک نتایج جستجوی گوگل کار بسیار سختی است و از اهمیت فوق‌العاده‌ای در دیجیتال مارکتینگ برخوردار می‌باشد، زیرا می‌تواند میزان ترافیک و فروش یک سایت را متحول کند. ولی در آخرین بروزرسانی‌های الگوریتم گوگل، رتبه بهتری از رتبه یک نیز در نتایج جستجو به وجود آمده که آن چیزی نیست بجز Featured snippet. واقعیت این است که برخی از افراد به یادگیری شخصی بیشتر از هر روش دیگری علاقه دارند. خوبی این روش این است که مطالب آموزشی رایگان سئو در اینترنت چه به زبان فارسی و انگلیسی، بسیار زیاد است. شما می‌توانید از مقالات، ویدئوهای یوتیوب و آپارات، پادکست‌های فارسی و انگلیسی و وبینارهای رایگان برای آموزش خود استفاده کنید.

همین دلیل باعث شده که نحوه نمایش سایت‌ها در دستگاه نمایشگر موبایل به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو به شمار رود و در رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیر زیادی بگذارد. در کنار جستجوی موبایلی و موبایل‌پسند بودن سایت، موارد دیگری مثل رتبه صفر، داده‌های ساختاریافته، جستجوی صوتی و Featured snippet هم بر روی سئو تاثیر بسیار زیادی دارد. ما در این بخش از مقاله، به طور جداگانه به توضیح هر یک می‌پردازیم. درک عملکرد مرورگرها و نحوه کار با آن‌ها یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که افراد علاقه‌مند به آموزش‌های سئو باید با آن آشنا باشند. برای مثال، شما باید بتوانید برای سرعت‌العمل بیشتر و دسترسی به برخی از معیارهای مرتبط با سایت‌ها در زمان کمتر، افزونه‌های کاربردی این حوزه (ابزارهای سئو) را به مرورگر خود اضافه کنید.

این ابزار یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌ها است. با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی و تکرار آن‌ها را در صفحات مختلف سایت بررسی کنید. این ابزار می‌تواند تمام صفحات سایت شما را اسکن کرده و نواحی با تکرار زیاد کلمات کلیدی را شناسایی کند. لینک‌های شکسته نه تنها تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کنند، بلکه می‌توانند تأثیر منفی بر سئو وب‌سایت شما داشته باشند. برای شناسایی و اصلاح لینک‌های شکسته، از ابزارهایی مانند Google Search Console یا ابزارهای آنلاین مانند Screaming Frog استفاده کنید. پس از شناسایی لینک‌های شکسته، می‌توانید آنها را اصلاح کنید یا به صفحات مرتبط و فعال هدایت کنید (ریدایرکت 301).

اگر هنوز به این موضوع شک داری که سئو اهمیتی نداره و نمیتونه به کسب و کار تو کمک کنه یا درآمدت رو افزایش بده، پیشنهاد می‌کنم این ویدیو رو مشاهده کنی تا قشنگ با جریان و بحث سئو آشنا بشی. در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید. مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده می‌کنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیاده‌سازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کرده‌ایم. علاوه بر نکاتی که در آن فصل آموختید؛ نکات زیر را هم در سایت محتوا محور پیاده‌سازی کنید. در ساختارسازی سایت‌‌های محتوا محور ۲ فاکتور بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم.

برای دستیابی به تمام مزایای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که برخی از مهم‌‌ترین آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید. برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. هنگامی که خزنده‌های گوگل وارد سایت می‌شوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخش‌های سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهم‌ترین قسمت‌ها در هر بخش به حساب می‌آیند. واکنش‌گرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاه‌های موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است.

فرض کنیدیک فروشگاه تجارت الکترونیک با تجهیزات تناسب اندام دارید. شما می‌خواهید صفحه محصول رک اسکوات خود را بهینه کنید و کلمه کلیدی “بهترین رک اسکوات” را پیدا می‌کنید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی‌توانید برای کلمات کلیدی پر رقابت رتبه بندی کنید. این به معنای آن نیست که این کار را انجام ندهید، بلکه بعد از تثبیت خود در بازار و کسب قدرت، می‌توانید این کار را انجام دهید. مفهوم سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه به مجموعه فعالیت‌های سئو گفته می شود که در داخل یا خارج سایت انجام می‌شوند.

حتی ممکن است در مرور زمان با بروزرسانی‌هایی که در الگوریتم‌های گوگل ممکن است ایجاد شود، سئو کلاه خاکستری به تکنیک‌های کاملاً خلاف قوانین گوگل تبدیل شده و مورد جریمه قرار گیرد. اگر می‌خواهید با روش‌های ایمن و بدون هیچ نگرانی رتبه سایت خود را بهبود دهید فقط به سئو کلاه سفید فکر کنید. در مورد سئو کلاه خاکستری و کلاه سیاه باید بدانید که ریسک و خطرات آن از مزیت‌هایش بیشتر است. بسیار خوشایند است که یک شخص یا سازمانی، اسم برندتان، محصولتان، خدماتتان و خلاصه هر نوع معرفی یا اسمی‌ از مجموعه شما را در سایت خود ذکر کند. اگر در کنار این ذکر نام، لینک سایت شما نیز قرار داده شود منفعت بسیار بیشتری را به دنبال خواهد داشت و یک بک لینک به راحتی برای شما ساخته می‌شود. در گوگل اسم برند یا محصول خودتان را سرچ کنید، اگر صفحه وبلاگ و سایتی را پیدا کردید که نام شما را به نوعی به کار برده است، می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید.

تمام تلاش ما این است تا در سایت‌های دیگر با استفاده از راه‌های مختلف سئو خارجی نظیر لینک سازی، کامنت گذاری و… ارزش و اعتبار بالایی برای سایت خود بسازیم. پس باید گفت در سئو خارجی،‌ هدف بهینه سازی سیگنال‌هایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتند. در این بخش از آموزش سئو به کارهایی از جمله ایجاد بک لینک و راه اندازی کمپین‌های رپورتاژ پرداخته می‌شود. اگر شما تمام کارهای مربوط به سئو داخلی را انجام دهید ولی برای محتواهای سایت کلمه کلیدی مشخص نکنید، باید گفت که تقریبا هیچکاری نکرده‌اید! کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین مباحث در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته است که باید به آن بیش از هر چیز دیگر توجه داشته باشید.

با استفاده از تگ‌های عنوان می‌توانید توجه کاربران را به بخش‌های مهم محتوای خود جلب کنید. فراموش نکنید که همیشه محتوای طولانی‌تر لزوماً محتوای بهتری نخواهد بود، حتی در برخی موارد محتوای طولانی، ارزشی برای کاربر ندارد. در مواردی نیز حتی محتوای کوتاه و مختصر توانسته رتبه بالاتری را نسبت به محتوای طولانی به‌دست آورد. بدین‌ترتیب اطلاعات کامل‌تر و با ارزش بیشتری را به خواننده انتقال دهد. برای اینکه بتوانید سایت خود را برای موبایل بهینه‌سازی کنید، ابتدا باید آن را در حالت فعلی تجزیه و تحلیل کنید.

برای موفقیت در سئو اینگونه سایت‌ها؛ حداقل به ۴ ابزار نیاز دارید. با این کار افراد مجبور می‌شوند در صفحات پر بازدید خود؛ لینک صفحات دسته‌بندی یا محصول شما را قرار دهند تا به ازای هر ورودی از آن سایت‌ها که به فروش منجر شود؛ درصد دریافت کنند. من تعجب می‌کنم بعضی از سایت‌های فروشگاهی بخش مقالات و وبلاگ ندارند! ما تا این مرحله آموزش سئو؛ تقریبا تمام نکات مورد نیاز را پوشش دادیم. اما برای سئو فروشگاه اینترنتی احتیاج به استراتژی و تاکتیک‌های خاصی دارید. افزونه یواست سئو در ستون سمت چپ صفحه؛ تعدادی صفحات پیشنهادی برای لینک‌سازی داخلی به شما ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این قابلیت در بهبود سئو سایت خود، می‌توانید علاوه بر استفاده از افزونه‌هایی مانند Yoast Seo یا Rank Math، از ابزار اسکیما مارک آپ گوگل نیز در این لینک استفاده کنید. حال مقادیری که از شما خواسته شده را وارد نموده و کد HTML آن را ایجاد کنید. شما می‌توانید از ابزارهای صحت سنجی کدهای اسکیما نیز برای اطمینان از صحیح بودن کد اسکیما خود استفاده کنید. پس از بروزرسانی‌هایی که با آمدن الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینکسازی تنها راه حل برای بالا بردن رنگ سئو در گوگل نیست. یکی از مهم‌ترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو می‌باشد که در استراتژی‌های بازاریابی نیز استفاده می‌شوند. افزایش اعتبار دامنه یا DR مزیت‌های بسیاری دارد که در آموزش سئو این صفحه کمی راجع به آن اشاراتی داشتیم.

همان طور که متوجه شدید برای کسب موفقیت باید مسیر و هدف مشخصی داشته باشید. تدوین استراتژی سئو به شما در کسب درآمد و موفقیت کمک میکند تا با شناسایی کامل بازار و رقبای خود، چالش ها را پشت سر بگذارید و به اهداف بلند مدت دست یابید. از دیگر تکنیک‎های سئو که در اجرا استراتژی سئو باید در نظر بگیرید، توجه به تصاویر است. همچنین استفاده از تصاویر با سایز و حجم‌های نامناسب باعث افت سرعت بارگذاری سایت می شود. به همین علت در هنگام استفاده، به حجم تصاویر دقت کنید و در حد امکان حجم تصاویر را کاهش دهید. همانند بذری که در خاک کاشته می شود و با رسیدگی به آن، گیاه رشد می کند؛ کلمات کلیدی هم بذر هر سایت محسوب می شود و باید به طور مداوم به آن رسیدگی کرد.

خوانندگان را درگیر محتواهای خود کنید و کاری کنید که آن‌ها هر چه بیشتر در سایت شما باقی بمانند؛ زیرا گوگل به خوبی می‌فهمد که کاربران چقدر زمان را در صفحات سایت صرف کرده‌اند. محتوا پادشاه است این جمله‌ای بسیار آشناست که احتمالاً آن را بارها و بارها شنیده‌اید. اما آیا محتوا واقعاً پادشاه است؟ در پاسخ این سوال باید گفت محتوایی پادشاه است که با کیفیت بوده و بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. بنابراین هر چقدر که محتواهای شما بهتر و با کیفیت‌تر باشد از نظر گوگل ارزش بالاتری دارد. همچنین در کنار کیفیت بالای محتوا و خوانایی آن، باید برای کلمات کلیدی نیز بهینه شده باشد تا در این حالت بتوان گفت محتوا واقعاً پادشاه است. همانطور که بیان کردیم ربات‌های گوگل صفحات سایت شما و محتوای آن را خزش کرده و در صورت مطابقت با فاکتورهای سئو، آن را ایندکس و رتبه‌بندی می‌کنند.

اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. برای آنکه بهتر این موضوع را درک کنید، اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید شما قصد دارید به یک گردش کوهنوردی بروید اما نمیدانید کفش‌های شما برای آن مناسب هستند یا خیر. بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی مطرح می‌کنید. گوگل با درنظر گرفتن تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، قادر است محتوای بلاگی را پیشنهاد دهد که فهرستی از بهترین کفش‌ها برای کوهنوردی را معرفی می‌نماید. همانطور که می‌دانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئله‌ای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما می‌باشد.

«آشنایی با کدهای HTML و بهینه‌سازی آن‌ها» از پارامترهای مهم برای «افزایش رتبه سایت در گوگل» محسوب می‌شوند. شما می‌توانید مقدماتِ کار با « HTMLتگ‌های آن» و «استایل‌دهی به صفحات اینترنتی با CSS» را به‌صورت کامل از طریق گذراندن دوره‌های آموزشی وب‌سایت فرادرس فرابگیرید. این ابزارها به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها را بررسی کنید و قابلیت‌ آنها را از منظر بهینه‌سازی جستجو ارزیابی کنید. با این ابزارهای در اختیارتان، می‌توانید وضعیت یک وب‌سایت را قضاوت کنید و متوجه شوید که چگونه می‌توانید آن را برای بهینه‌سازی بهتر بهبود بخشید. علاوه بر این موارد، دوره بر بهینه‌سازی سایت‌های تجارت الکترونیکی، ممیزی سایت‌ها و سایر امور مشابه تمرکز دارد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/